19.9.2017

Uudet tuulet Mintin elämässä

Kiitokset kaikille teille, jotka olette seuranneet blogiani vuosien aikana.

Haluan kiittää kaikkia teitä upeita ihmisiä, joiden kanssa olen saanut tehdä töitä vuosien varrella.

Kiitän siitä suuresta luottamuksesta, jonka olette minulle antaneet, kun olette kuunnelleet osa pitkän pitkän ajan ja osa pienen hetken ideoita ja ajatuksia hevosten kanssa toimimisesta, jotka olen jakanut teidän kanssa. Toivon, että hevoset ja niiden kanssa toimiminen antavat valoa elämäänne ja lämpöä sydämiinne. Toivon, että seuraatte oman sisäisen viisauden johdatusta hevosten kanssa.

Useiden vuosien ajan toimintani kumpusi syvästä sisäisestä palosta auttaa meitä kaikkia ymmärtämään hevosia paremmin ja toimimaan hevosystävällisin keinoin. Tämä kaikki johti valtavan hienoihin tapahtumiin ja todella hienoihin kohtaamisiin eri asiantuntijoiden ja huippuosaajien kanssa. Kiitokset useille eri tahoille: Anna Kilpeläiselle, Toiskan porukalle, Teealle, Keijolle väheksymättä niitä joiden nimiä en mainitse. Kiitokset Tuire Kaimio ja Minna Tallberg.  Näistä tapahtumista olen erittäin kiitollinen.

Muistelen suurella lämmöllä syviä kohtaamisia useiden ihmisten kanssa hevosten auttaessa meitä pääsemään yhä syvemmälle tasolle kommunikoinnissamme.

Viimeisten vuosien aikana sisäinen palo alkoi hiipumaan pikku hiljaa, teknisten koulutus- ja ratsastussuoritteiden sijasta minua alkoi kiinnostamaan henkinen ulottuvuus. Nämä asiat tulivat minua vastaan useista suunnista mm. ammatillisia opettajaopintoja tehdessä perehdyin mielenkiintoisiin motivaatioasioihin. Yhdistettynä motivaatioasiat innostukseni henkisiä opetuksia kohtaan sai minut pohtimaan syvällisellä tasolla, mitkä asiat todella ohjaavat meitä päämääriimme myös ratsastuksessa ja hevosten kanssa toimimisessa.

Tässä kohdassa haluaisin nostaa esiin psykologisen turvantunteen, hyvätahtoisuuden ja lempeyden ilmapiirin, jota voimme levittää ympärillemme olemuksellamme ja teoillamme. Toivoisin, että "ns. pahat" teot toisia kohtaan, ovatpa ne hevosiin tai ihmisiin kohdistuneita, nähdään yksilön tai koko yhteisön hätähuutona: "Me tarvitsemme rauhaa, rakkautta ja lempeyttä." Ollaan armollisia itseämme ja toisiamme kohtaan. Yrittäessämme tehdä vaikutusta ulkopuolella oleviin hahmoihin, joiden hyväksyntää kaipaamme, se saa ihmisen tekemään mitä hullumpia tekoja. Turvantunteesta käsin uskallamme kuunnella itseämme ja sitä hyvyyttä, joka meissä jokaisessa on. Tuomitsemattomuuden ilmapiirissä uskallamme olla oppimisen polulla juuri siinä kohdassa, missä nyt olemme ja kehittyä taidoissamme itsellemme juuri sillä oikealla tavalla.

Kuten aiemmin jo mainitsin viimeisten vuosien aikana olen kulkenut henkistä polkua, joka inspiroi minua voimakkaasti. Sisäisen maailman ja itselleni uudenlaisen ei-dualistisen ajattelutavan tutkimisesta on tullut minulle uusi inspiraation lähde. Näiden asioiden pariin tulen palaamaan uudessa blogissani, mutten sotke niitä enempää tähän blogiin. Lisään linkin jossain vaiheessa, kun aika on kypsä.

Noin kuusi vuotta sitten tapahtui ihmeellisiä tapahtumia elämässäni, jotka johdattivat minut erikoisten vaiheiden kautta lopulta tähän pisteeseen. Ja viime vuosien aikana minulle syntyi tunne, että nyt on uuden oppimisen ja vetäytymisen aika. Elämä järjestyi uudella tavalla tämän kevään ja kesän aikana aivan kuin itsestään antaen mahdollisuuden päästä käsiksi uuteen sisäiseen intohimooni. Muutimme Saksaan Alppien lähelle upeisiin maisemiin perheeni kanssa.

Kiitokset teille rakkaat ystäväni. Kuulen erittäin mielelläni teidän tarinoitanne ja kuulumisianne. Minulle voi laittaa viestejä, nykyään en ole enää kiireinen, vaan minulla on aikaa kommunikoida. Teen sen mielelläni.

Namaste.

Yritykseni toiminta päättyi kesäkuun lopussa 2017.